Faste aktiviteter

FIGHT4FIT GYMNASTIK

For kræftramte eller tidligere kræftramte og pårørende.

Sted: Sundhedscenter Kolding, Sygehusvej 6, 6000 Kolding

Tid: Mandag kl. 17.00-18.00 - Efterårssæsonen starter mandag den 26. august 2024

Sæson: Forårssæson fra januar til juni og efterårssæson fra august til december (ca. 18 gange/sæson)

Egenbetaling: 325 kr. pr. halvår inkl. frugt efter gymnastik.

Kontakt: Bente Ginnerskov Hansen, E-mail: fight4fit.kbkolding@gmail.com

FIGHT4FIT VANDGYMNASTIK

For kræftramte eller tidligere kræftramte og pårørende.

Sted: Slotssøbadets varmtvandsbassin, Hospitalsgade 16, 6000 Kolding

Tid: Onsdag kl. 20.00-21.00 - Efterårssæsonen starter onsdag den 4. september 2024

Sæson: Forårs- og efterårssæson består hver af 12 gange træning

Egenbetaling: 400 kr. pr. halvår - resten betales af Kræftens Bekæmpelse i Kolding Kommune.

Kontakt: Palle Ranløv, E-mail: palle@ranlov.com

SENFØLGENETVÆRK

For kræftramte eller tidligere kræftramte, som døjer med senfølger efter kræftbehandling, har vi startet et senfølgenetværk, som mødes 4. onsdag i hver måned kl. 16-18 i Sundhedscentret til fælles samtale og samvær (dog med evt. ændringer pga. helligdage o.lign.).

Kontakt: Margit Ø. Laub, E-mail: Fri-laub@cancer.dk

GÅTURE I NATUREN

Gå-holdet er for dig, der har personlige erfaringer med kræft, enten som patient eller pårørende, og som gerne vil gå ture i fællesskab med andre. Alle kan være med i vores gå-fællesskab - det eneste, det kræver, er et par gode sko, og så er du klar til at tage skridt i retning mod nye oplevelser med mere fællesskab, sundhed og trivsel - hvert skridt tæller.

I Facebook gruppen "Gå sammen i naturen - Kolding" kan du se, hvornår og hvor næste gåtur finder sted. Deltagelse på gå-holdet kræver ingen henvisning, er gratis for alle, og du er meget velkommen. Gåturene organiseres af dine lokale gå-værter. Du kommer bare de gange, hvor du kan, og melder dig til fra gang til gang på de konkrete opslag.

Første gåtur bliver onsdag den 10. juli 2024 kl. 14 med mødested ved Naturskolen, Marielund. Gå-værterne vil være iført veste påført "gå-sammen-i-naturen".

Kontakt: Gå-værter Karen Hoffmann, tlf. 28 68 06 92 og Bente Ginnerskov Hansen, tlf. 22 38 59 37.

Lokalforeningsformand

Margit Østergaard Laub